Project Menzis Overstapcoach 2009/2010
Het Project
De Menzis overstapcoach geeft een advies op maat. Om vanuit een klantprofiel, te kiezen voor juiste pakket met een laagst mogelijke premie. Dit resulteert in een offerte of direct sluiten van de polis. De Menzis overstapcoach is een salesmedewerker in het callcenter. Deze medewerker krijgt inbound telefoon vanuit het Sales telefoonummer van Menzis. Daarnaast worden ook vanuit "de OverstapCoach" leads nagebeld. De Menzis overstapcoach is een goede invulling van de Menzis propositie "zorg voor elkaar". Ook kan de Menzis overstapcoach de angst wegnemen van het overstappen. Het kan de prospect gerust stellen en het gevoel geven dat alles goed komt. De Menzis overstapcoach benadert de prospect en adviseert op basis van het beste pakket/vergoedingen. Vervolgens wordt hier de juiste aanbieding bij aangeboden.
De rol van 2MorroW Training & Advies
Het commerciële gedeelte van de campagne was dit jaar voor het eerst nadrukkelijk aanwezig. De call center agents werden opgeleid tot Overstapcoaches. Om een goed rendement te behalen is er samengewerkt met 2MorroW Training & Advies. De opzet en inhoud van de training werd in samenwerking met Menzis opgeleverd. Daarnaast werd er gedurende de operationele fase van het project, door 2MorroW Training & Advies gecoachd op commerciële vaardigheden.
De resultaten
De samenwerking tussen 2MorroW Training & Advies en Menzis heeft positief bijgedragen aan het verkoopresultaat. In de training werd extra focus gelegd op de toepasbaarheid van inhoudelijke kennis in een verkoopgesprek. Daarnaast werd de leercurve van de agents versneld op de vloer.
In gesprekken werd sneller overgegaan tot het geven van informatie naar het verkopen van de zorgverzekering. De verkoopconversies zijn gedurende het project alleen maar gestegen.
Menzis
Vanessa Pakes
Senior Actie Marketeer
|